• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76072
+
-

تاکید دادگستری استان بر استقرار امکانات اطفای حریق در ارسباران

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت امکانات اطفای حریق در منطقه جنگلی ارسباران که همواره در معرض آتش‌سوزی قرار دارد تاکید کرد. به گزارش ایرنا «موسی خلیل‌اللهی» با اشاره به آتش‌سوزی مراتع خداآفرین طی روزهای اخیر عنوان کرد: این واقعه برای محیط‌زیست و منابع طبیعی استان حادثه‌ای تاسف بار بود.

وی از ورود دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به موضوع آتش‌سوزی‌های اخیر خبر داد و افزود: باید توجه داشت جنگلی که همیشه در معرض آتش‌سوزی قرار دارد، باید از حداقل امکانات برای اطفاء حریق برخوردار و زمینه‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه در آن فراهم باشد.

خلیل‌اللهی بیان کرد: بر این اساس مأموریتی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه برای بررسی علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی محول شده است تا کسانی که در نگهداری، حفاظت و یا اطفاء حریق تخلف و سهل‌انگاری داشته‌اند، شناسایی و به دستگاه قضایی استان معرفی شوند.

گفتی است آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران و مراتع برخی از روستاهای شهرستان خداآفرین طی روزهای اخیر شروع شد که اطفاء آن چندین روز طول کشید و بنا بر اعلام محیط ‌زیست و ادارات مسئول محلی حدود ۶۳۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران در این حریق سوخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید